Q4 Ledare – Sociala medier autobahn till ökad försäljning eller inte?

Förr var sociala medier ett privat tidsfördriv, idag avgörs där både affärer och Presidentval pga smarta strategier på sociala medier. Det är dags att damma av och uppdatera vad sociala medier kan göra för att öka er försäljning. Med rätt insikter och strategier kan sociala medier fungera som en autobahn för er försäljning, men då krävs förnyad syn på både omvärldens- och kundens roll.

Dagen kommer vända upp och ner på gamla myter om sociala medier och konkretisera hur vi kör framåt fortare mot framtiden i dagens och morgondagens försäljning. Några vägskyltar vi kommer passera är försäljningsstrategi, omvärld, rekrytering, digitalt ledarskap, social media strategi, digitaliseringen, btoc och btob och fånga det som skapas i gruppdiskussionerna.

Passet kommer att varvas mellan kortare föreläsningar och gruppdiskussioner.

Diskussionsfrågor

  • Hur använder ni sociala medier idag?
  • Det du kanske vet?
  • Det du borde veta?
  • Det du måste veta?
  • Det andra vet om dig?

Sociala medier autobahn till ökad försäljning eller inte? Föreläsning och uppdatering i vad sociala medier kan göra för er försäljning.

  • Inspirationsföreläsning om sociala medier.
  • Exempel på framgångsrik använding och fallgropar att undvika.
  • Omvärldsbevakning? Hur hittar ni kunder i sociala medier?
  • Peka på vägen framåt och hur öka hastigheten i försäljningen med sociala medier.
  • Diskussioner runt borden.
  • Hur kan ni öka hastigheten med sociala medier?
  • Vilka vägskyltar/områden ser ni?

Hur påverkar sociala medier kundens lojalitet?

I digitaliseringens tid blir ofta erbjudanden mindre unika för kunden.

  • Vad är lojalitet för er?
  • Hur gör ni för att öka lojalitet med hjälp av sociala medier?
  • Vilken nivå på lojalitet har kunder till era konkurrenter?
  • Hur skapar ni guld av datainformation?
  • Konkreta tips och råd i att öka lojaliteten.
  • Hur öka delningen/spridning av budskap.
  • Exempel på hur lojalitet kan påverka er försäljning positivt och mindre positivt.
  • Hur kan sociala medier fungera som er airbag?
  • Diskussioner runt borden.

Om Stefan Engeseth

Stefan Engeseth är faciltator och guide. Han är författare, konsult, föreläsare och gästprofessor och en av Europas mest kreativa affärsutvecklare. Stefan har hållit hundratals föreläsningar och workshops i olika delar av världen för företag och akademiska institutioner. Sharkonomics är hans fjärde bok, som nyligen släppts på japanska, kinesiska och vietnamesiska. Tidigare titlar: Detective Marketing; One – A Consumer Revolution for Business; The Fall of PR & the Rise of Advertising.

Agenda

07:45 – 08:00    Incheckning
08:00 – 08:30   Frukost och nätverkande
08:30 – 11:30     Föreläsning / Möte
11:30 – 12:30      Lunch
12:30 – 15:30     Dagen fortsätter
15:30 – 16:00     Tid för nätverkande och erfarenhetsutbyte

Kalender

  • 02Oct

    Malmö/Lund

    Scandic Hotel Star Glimmervägen 5, Lund Tel: 046-28 52 500
  • 03Oct

    Göteborg

    Scandic Mölndal Barnhemsgatan 23, Göteborg Tel: 031-751 52 00
  • 23Oct

    Stockholm

    Scandic Star Sollentuna Aniaravägen 8, 191 21 Sollentuna Tel: 08-517 264 00
  • 21Nov

    Göteborg

    Scandic Mölndal Barnhemsgatan 23, Göteborg Tel: 031-751 52 00
  • 22Nov

    Stockholm

    Scandic Hotel Infra City Kanalvägen 10, Upplands Väsby Tel: 08-517 344 00

Några röster från tidigare möten

”Nätverksträffarna på Selldorado berör ämnen som vi alla jobbar med i vår vardag. Där får jag inspiration, motivation och bra verktyg med mig hem.”
Emma, Sektionschef Automation hos AF Consult

”Vi kommer självklart att köra vidare med Selldorado! Kunskap är inget tungt att bära!”
Stefan Leijon, Sales Manager hos Aurora Innovation