Grunden till framgångsrik försäljning

Oavsett om du är på väg in i en säljroll eller har jobbat länge med försäljning, behöver du en uppdatering vad dagens försäljning och rollen som säljare innebär, så är detta utbildningen för dig.

Målet med denna utbildningsdag är att ge dig som ny inom försäljning en bra grund, och en ökad trygghet till att ge dig ut i försäljningens underbara värld. Har du redan jobbat med försäljning några år, men kanske inte gått någon utbildning på senare tid, så kommer denna dag sätta ord på och ge en förklaring på många tankar du redan har. Samt påminna dig om saker du vet är bra men som kanske fallit i glömska.

Denna utbildningsdag delar vi in i fyra olika block:

Block 1 – Vinnande Attityder

Du föddes till att vinna en gång, men för att fortsätta att vara en vinnare måste du förbereda dig för att vinna, planera för att vinna och räkna med att vinna. Här kommer du att lära dig att tillämpa rätt verktyg och tekniker till att stärka din inre styrka, för att hantera utmaningar och övervinna hinder i din vardag.

Innehåll:

  • Hur våra attityder formas
  • Hur våra attityder påverkar vår omgivning
  • Attityder till nya uppgifter, eller förändring
  • Att skapa en positiv hållning i vardagen
  • Energitjuvar som tar bort fokus
  • Vår hjärna fungerar – Men hur?

Block 2 – Kundservice

De flesta företag skulle vilja vara bäst i klassen på kundservice. Det sägs att allt som behövs för att skapa en exceptionellt god kundupplevelse är att erbjuda kunderna en produkt eller tjänst som fungerar. Det räcker inte idag, kunderna vill bli imponerade.

Under blocket belyser vi detta:

  • Kundservice i ett historiskt perspektiv
  • Lösningsorienterad kundservice – vad är det?
  • Intern kundservice påverkar extern kundservice
  • Hur skapar vi Imponerade kunder
  • Varför merförsäljning är kundservice

Block 3 – Försäljning

Försäljning är ett hantverk som hela tiden måste utvecklas och tränas.

Både idag och framtiden måste vi hjälpa kunden till köp. Vi måste få kunden att berätta för sig själv och för oss varför de ska ha vår produkt eller tjänst. Idag är kunden ofta mycket väl påläst och vet mycket om vår tjänst eller produkt, vilket gör att vi måste ta reda på vad som verkligen skapar värde för kunden.

Punkter under blocket:  

  • Värdebaserad försäljning
  • Försäljningscirkeln
  • Behovsanalys
  • Frågeteknik
  • Ordval
  • Kroppsspråk
  • Att bemöta invändningar
  • Avslutsteknik

Block 4 – Förbättra mitt självförtroende

En majoritet av de signaler du sänder ut till din omvärld baseras på din självbild. Det innebär att oavsett hur mycket du tränar säljteknik, behovsanalys och allt annat som ökar din försäljning dras du ned om du inte har bra självtillit.

Vissa människor som kommer till ett möte, och utan att säga något utstrålar de positivitet och självförtroende. Det omvända är personer som man knappt noterar när de kommer in. Har du inte en perfekt självtillit tjänar du på att jobba med att förbättra den.

Vi kommer att prata om:

  • Våra Comfortzoner
  • Mina styrkor
  • Mina utmaningar

Datum – 12e mars 2020
Plats – Scandic Infracity i Upplands Väsby

Schema för dagen

  • 08:30 – 09:00 Frukost samt incheckning
  • 09:00 – 10.15 Block 1
  • 10:15 – 10:30 Fika
  • 10:30 – 11:30 Block 2 
  • 11:30 – 12:30 Lunch
  • 12:30 – 14:15 Block 3
  • 14:15 – 14:30 Fika
  • 14:30 – 15:45 Block 4 
  • 15:45 – 16:00 Frågor och reflektion över dagen.

Dagen leds av Paal Evjenth.  Han har sedan 1981 föreläst och utbildat, samt inspirerat tiotusentals deltagare runt om i Europa. Han utbildar inom vinnande attityder, kundservice, kommunikation, försäljning och motivation. Han är ett levande bevis på att positiva attityder smittar. Med ett enormt engagemang, stor humor och praktiska verktyg lämnar han ingen oberörd, vilket har gjort honom till en av Skandinaviens mest anlitade föreläsare.

”Alla är födda vinnare” och ”En vinnare är den som aktivt arbetar mot ett mål” är några av ledorden i Paals utbildningar. Mer om Paal finns här http://vinnandeattityder.se/subscribe-copy/