Om inte kunden upplever ett värde i mötet med dina säljare kommer webben för eller senare att ta över ert arbete i kundens köpprocess.
Förändringar på marknaden, med digitalisering, ändrade köpmönster och prispress ökar dramatisk kraven på din säljorganisation. Hur viktig är till exempel personlig kontakt i försäljning 2025? Vilka delar av säljorganisationen kommer sannolikt att demonteras och flyttas till mer digitaliserade processer? Hur säkerställer du att kunder och prospekts tar sig tid att möta och kommunicera med din säljorganisation? Hur vet du att ni har tillräckligt hög nivå på den försäljningseffekt som behövs i framtiden för att skydda försäljningsvolymer och säkerställa stabila marginaler?
Ditt företags säljarbete måste styras utifrån kundens förändrade köp- och kommunikationsprocess. Som ledare måste du utveckla dina säljares kompetens och organisationens effektivitet så att den motsvarar era kundens krav och önskemål.
Dagen ger dig en bättre förståelse för det nuvarande affärslandskapet och visar hur du måste tänka och agera för att skapa en modern säljorganisation. Utifrån säljmetodiken Värdebaserad Försäljning 4.0 får du steg för steg kunskap och tips för att implementera en modernare, mer värdebaserad försäljningsprocess som gör dig, din säljorganisation och inte minst era kunder mer framgångsrika.
Innehåll
- Värdebaserad försäljning 4.0 – så säkerställer du en modern och värdebaserade försäljningsprocess
- Vilken typ av säljare kommer att lyckas 2025?
- Vad måste dagens försäljningsorganisation göra för att anpassa sig?
- 4roles ™ – vilka är de viktigaste uppgifterna för en försäljningschef, och hur ska en försäljningschef fördela sin tid på olika uppgifter?
- Sales Management Toolbox ™ – vilka verktyg finns tillgängliga för försäljningschefen, när kan de tillämpas för att säkerställa att säljare når sina mål?
- RACE ™ -Säljmålstyrning när den är som bäst. Visar tydligt hur dina egna och säljarnas resultatmål överförs i konkreta åtgärder, planer, utvecklingsbehov samt hur du skapar energi för att nå målen.

Om Bengt Gejrot
Bengt Gejrot är en Skandinaviens främsta föreläsare och utbildare inom försäljning. Mångårig erfarenhet, stor kunskap inom försäljning och mycket energi har lett till framgångsrika utvecklingsprojekt. Bengt arbetar ofta internationellt och har föreläst i mer än 30 länder på 5 kontinenter. Bengt är författare till ”Försäljning – Att sälja kunskap och förtroende”, ”Nya affärer, Värdebaserad försäljning 4.0” samt medförfattare till ”Managing B2B Sales 2025”. De som lyssnat på Bengt uppskattar ofta hans praktiska inställning till försäljning, humor och energi Några Säljpoddar:
- https://saljpodden.se/vardebaserad-forsaljning-4-0-bengt-gejrot/
- https://saljpodden.se/managing-b2b-sales-2025-bengt-gejrot-gerdt-larsson/
Agenda
07:45 | – | 08:00 | Incheckning |
08:00 | – | 08:30 | Frukost och nätverkande |
08:30 | – | 11:30 | Föreläsning / Möte |
11:30 | – | 12:30 | Lunch |
12:30 | – | 15:30 | Dagen fortsätter |
15:30 | – | 16:00 | Tid för nätverkande och erfarenhetsutbyte |
Kalender
Några röster från tidigare möten
”Nätverksträffarna på Selldorado berör ämnen som vi alla jobbar med i vår vardag. Där får jag inspiration, motivation och bra verktyg med mig hem.”
Emma, Sektionschef Automation hos AF Consult
”Vi kommer självklart att köra vidare med Selldorado! Kunskap är inget tungt att bära!”
Stefan Leijon, Sales Manager hos Aurora Innovation