Sälj för kundtjänst!

Med Paal Evjenth

Oavsett om du är på väg in i en säljroll, jobbar i ett serviceyrke med kundkontakt och vill lära dig grunderna i försäljning är detta utbildningen för dig.

Målet med denna utbildningsdag är att ge dig som ny inom försäljning en bra grund, och en ökad trygghet till att ge dig ut i försäljningens underbara värld. Har du redan jobbat med försäljning några år, men kanske inte gått någon utbildning på senare tid, så kommer denna dag sätta ord på och ge en förklaring på många tankar du redan har. Samt påminna dig om saker du vet är bra men som kanske fallit i glömska.

Denna utbildningsdag delar vi in i fyra olika block:

Block 1 – Vinnande Attityder

Du föddes till att vinna en gång, men för att fortsätta att vara en vinnare måste du förbereda dig för att vinna, planera för att vinna och räkna med att vinna. Här kommer du att lära dig att tillämpa rätt verktyg och tekniker till att stärka din inre styrka, för att hantera utmaningar och övervinna hinder i din vardag.

Innehåll:

  • Hur våra attityder formas
  • Hur våra attityder påverkar vår omgivning
  • Attityder till nya uppgifter, eller förändring
  • Vår attityd till försäljning
  • Att skapa en positiv hållning i vardagen
  • Energitjuvar som tar bort fokus
  • Vår hjärna fungerar – Men hur?

 

Block 2 – Kundservice

De flesta företag skulle vilja vara bäst i klassen på kundservice. Det sägs att allt som behövs för att skapa en exceptionellt god kundupplevelse är att erbjuda kunderna en produkt eller tjänst som fungerar. Det räcker inte idag, kunderna vill bli imponerade.

Under blocket belyser vi detta:

  • Kundservice i ett historiskt perspektiv
  • Lösningsorienterad kundservice – vad är det?
  • Intern kundservice påverkar extern kundservice
  • Den säljorienterade serviceteknikern
  • Varför merförsäljning är kundservice

 

Block 3 – Försäljning

Försäljning är ett hantverk som hela tiden måste utvecklas och tränas.

Både idag och framtiden måste vi hjälpa kunden till köp. Vi måste få kunden att berätta för sig själv och för oss varför de ska ha vår produkt eller tjänst. Idag är kunden ofta mycket väl påläst och vet mycket om vår tjänst eller produkt, vilket gör att vi måste ta reda på vad som verkligen skapar värde för kunden.

Punkter under blocket:

  • Värdebaserad försäljning
  • Försäljningscirkeln
  • Behovsanalys
  • Frågeteknik
  • Ordval
  • Kroppsspråk
  • Att bemöta invändningar
  • Presentationsteknik
  • Avslutsteknik

Block 4 – Förbättra mitt självförtroende

En majoritet av de signaler du sänder ut till din omvärld baseras på din självbild. Det innebär att oavsett hur mycket du tränar säljteknik, behovsanalys och allt annat som ökar din försäljning dras du ned om du inte har bra självtillit.

Vissa människor som kommer till ett möte, och utan att säga något utstrålar de positivitet och självförtroende. Det omvända är personer som man knappt noterar när de kommer in. Har du inte en perfekt självtillit tjänar du på att jobba med att förbättra den.

Vi kommer att prata om

  • Mina styrkor
  • Comfortzonen
  • Träna,Träna,Träna

Om Paal Evjenth

Paal Evjenth har sedan 80 talet arbetat med utbildningar och föreläsningar i Europa. Han är uppskattad för sin energi, humor och verklighetsnära utbildningsmetoder. Med hans enorma erfarenhet delar han med sig av mängder med exempel som deltagarna kan relatera till och hjälpa dom vidare mot framgång.

Information

Är du intresserad av våra utbildningsdagar?

Klicka nedan så kommer du till våra kontaktpersoner som hjälper dig1

©2024. Selldorado AB. All Rights Reserved.